| Atbilžu arhīvs | № 24791, Latviešu valoda, 10 klase zdraste , mne nado napisatj ( publiska runa " pasaule un es tajaa" ) esli estj kaienibutj ideji , napiwi pozlaujsto kakujunibutj temu. zaranie spasibo ( nado zdatj zavtro ) budu zdatj | | |
| |
DJ Kalle | Dažādā pasaule un es tajā - nojaukt dažādības barjeru! 29.12.2007. 00:59:29 sagatavoja Gundars Mēness (kas_te) Mūsdienu pasauli par dažādu var nosaukt daudzu iemeslu dēļ. Un šos iemeslus mēs radām paši, jo katrs esam unikāls. Mums katram ir savas tikai mums raksturīgas īpašības un gaume, kas mūs padara par personībām. Mēs katrs meklējam draugus ar līdzīgu domāšanas veidu, līdzīgām interesēm un hobijiem. Visā pasaulē cilvēki runā dažādās valodās, dzīvo dažādās valstīs. Un tieši šie iedalījumi sašķeļ cilvēci tik dažādos atšķirīga lieluma kubiņos.
Turp. sk. failaa | |
| | № 24804, Latviešu valoda, 10 klase kāds varētu atsūtīt domrakstu par tēmu - paaudžu konflikts - neizbēgams? | | |
| |
Madeira | Paaudžu konflikti ir diezgan populāra tēma,tā pastāv tik pat ilgi,cik cilvēce.Konfliktu iemesls ir tas,ka katra paaudze dzīvo savādākā laikā. Mūsu vecāki un vecvecāki auga un dzīvoja tādā laikā, par kuru mums ir tikai viņu atmiņas, turpretī mūsu bērni un mazbērni dzīvos tādā laikā,par kādu mēs pat vēl nesapņojam. Un mēs viņiem gudri teiksim: “kad mēs augām…” Un tā būs taisnība. Iepriekšējām paaudzēm ir uzkrāta pieredzes bagāža un viņi vēlas to nodot tālāk, viņi jūtas apvainojušies par to,ka šo pieredzi nepieņem,ja atraida un noniecina. No tā nevajadzētu norobežoties pavisam. uzraxtishu turp. | |
| № 25063, Latviešu valoda, 10 klase foto estj pozalujsto pomogite :( luudzu palidziet foto ir . | | |
| |
angel | skaties failu | | |
| |
snow |
1. uzd 1. 24 gadus vecā Elīna Garača deklerē, ka izvēlējusies starptautisku karjeru un atļaujas teikt visu, ko domā, jo tas esot godīgāk. 2. Pašreiz, strādājot Frankfurtes operā, viņa grib sasniegt pēc iespējas augstākas virsotnes, bet arī skaidri apzinās, ka nevar tur uzkāpt ātrāk nekā lemts un var tās nesasniegt, ja nebūs lemts. 3. Latvijā Elīnai piešķīra Lielo mūzikas balvu, bet viņas vietā to saņēma Anita Garanča – jaunās solistes mamma, dziedātāja un pedagoģe. 4. Māte Elīnai bija ne vien pirmā skolotāja, bet arī stingra kritiķe, tāpēc meitenei vajadzēja pierādīt, ka var dziedāt. 5. Māte deva Elīnai tādu rūdījumu kā prasmi neapstāties pie sasniegtā, bet dienu pēc dienas, gadu pēc gada tiekties uz jaunām virsotnēm, cītīgi strādājot. 6. Elīnai ir grūti kāpt uz skatuves, ja klausītāju zālē sēž mamma, jo bez viņas varvisu darīt daudz brīvāk - gan muzicēt, gan spēlēt un dziedāt. 7. Mamma par to priecājas un bēdājas vienlaikus, jo zina savas meitas atbildības izjūtu. 8. Elīnai Garačai ir svarīga atzinība, taču viņa arī ieklausās profesionālā kritika, bet konkurence ir labākais dzenulit – ceļš, kas ved uz virsotni.
2. uzd
Deklerē – profesionālisma leksikoloģijas slānis Karjeru – internacionālismu leksikas slānis Mūzikas - internacionālismu leksikas slānis Profesionālā kritika - profesionālisma leksikoloģijas slānis Konkurence – aizguvumu leksikas slānis
3. uzd 1. Neiederas skriet. Pamatv – iet. 2. Neiederas Tautu meita. Pamatv – jauna sieviete. 3. Neiederas pārdabisks. Pamatv – liels. 4. Neiederas slikts. Pamatvārds – ļauns. 5. Neiederas sile. Pamatv – muca. 6. Neiederas varens. Pamatv – stiprs. 7. Neiederas kalpināt. Pamatv – strādāt. 8. Neiederas strāva. Pamatv – laiks.
| |
| № 25064, Latviešu valoda, 10 klase fotka imeitsja pomogite pozalusjsto . luudzu palidziet foto ir . | | |
| |
hhlady | otrā uzdevuma atbildes[par pārnesto nozīmi] celt māju,celt gaisa pili saēst dvēseli,saēst ēdienu,nogludināt dusmas,nogludināt piedurkni kreklam,izgāzties kāda cilvēka priekšā,izgāzt sētu. 3.)Māris,celdams māju,sajutās noguris."Necel gaisa pili!"māte teica meitai,kas pēc dzirdētā,aizcirzdama durvis,aizgāja.Māte,nogludinādama dēla kreklam piedurknes,pienesa to viņam klāt.Zēns,nesot iepirkumu maisiņu domāja:"Cik labi būtu,ja dusmas varētu tik viegli nogludināt." Tīrot istabu,māte saprata,cik viņas dēls ir nekārtīgs."Tīra dvēsele,tā ir galvenā cilvēka vērtība,"to sakot,dēls aizdomājās."
| |
| № 25086, Latviešu valoda, 10 klase varat luudzu nosaukt kaadu muusdienu latviessu valodnieku? paaldiess.... | | |
| |
mazais | Valentīna Skujiņa, Jānis Kušķis. | | |
| |
feature | Gundega Repše | | |
| |
psychodrama | Jānis Kušķis | | |
| |
SupRiseD :p | Rasma Grīsle Jānis Kušķis Kārlis Mīlenbahs | | |
| |
DJ Kalle | Ceru, ka sis deres.. | |
| | № 25113, Latviešu valoda, 10 klase Sveiki.Man ir jaizdara " Publiska Runa" latvishu valoda. Palidziet izveleties kadu temu. Nekas neiet uz galvu. Riit vajag nodod. | | |
| |
belij |
Publiskā runa Kas tad īsti ir publiskā runa? Lai ko mēs ikdienā arī darītu – regulāri esam spiesti saskarties ar dažādiem oratoriem un viņu teiktajām runām. Vienalga, vai tas ir tad, kad sēžam pie televīzijas ekrāniem un skatāmies kādu ziņu raidījumu vai televīzijas šovu. Vai arī tad, kad kāda partija vai sekta mūs mēģina pārliecināt, ka kārtējais „glābējs ir klāt”. Galu galā – pat studenti, kas atrodoties savās auditorijās dzird neko citu, kā vien labāku un sliktāku oratoru runas. Īsumā sakot – mēs dzīvojam laikmetā, kad visi visus par kaut ko cenšas pārliecināt izmantojot visdažādākos komunikācijas līdzekļus: reklāmu, mārketingu, sabiedriskās attiecības, dievkalpojumus, politiskos saietus utt. Mēs atrodamies situācijā, kad sabiedrība ir sadalījusies divās daļās – tajos, „kuri klausās” un tajos, „kuri runā”. Protams, tiek izmantoti visdažādākie paņēmieni un tehnoloģiskie sasniegumi, lai „runātais” tiktu „labāk” saklausīts. Tā piemēram, vizuālie uzskates materiāli un slaidi prezentācijās, datorgrafika televīzijas un drukātajās reklāmās, dažādi skaņu un mūzikas efekti radiostacijās, mājas lapas internetā. Taču galvenais princips paliek nemainīgs. Tas viss tiek darīts tādēļ, lai kāds tiktu „sadzirdēts”. Nelaime ir tāda, ka tie, „kuri klausās” ne vienmēr „dzird” to, ko tie, „kuri runā” vēlas pateikt. Tas notiek tādēļ, ka cilvēki ir pieraduši ignorēt reklāmu tāpat kā raidījumus, kuros garlaicīgi politiķi priekšvēlēšanu laikā gatavo ēst vai dalās savos dzīvesstāstos ar „potenciālajiem” vēlētājiem. Arī raidījumi, kuros kārtējais „sludinātājs” vienlaikus ar „Dieva vārdu” un „Gara dāvanām” piedāvā nopirkt savu jauno grāmatu un videoierakstus ar „dievkalpojumiem” ir pamazām kļuvuši par mūsu ikdienu. Par „brīnumainajiem” mājsaimnieču palīgiem, „neatkārtojamo” katliņu, kurā vākā vienkārši izurbti caurumi ūdens nokāšanai un „tvaika pingvīnu”, kā arī doktora Šurumburuma „unikālajām” magnētiskajām saitēm nemaz nerunāsim. Protams, pirmajā brīdī ir interesanti – taču, ar laiku tas viss sāk apnikt, pēc tam kaitināt un visbeidzot – uzjautrināt. Patiesība ir tāda – cilvēkus tas viss nemaz neinteresē un nevar interesēt. Mūsu uzdevums ir panākt, lai ar jūsu runu tā nenotiktu, un teiktais, ja kas tiek arī teikts – „tiktu sadzirdēts”. Te nu būs arī pirmais likums, kas jāielāgo ikvienam runātājam, kas vēlas ko iemācīties oratormākslā: „Runāt var iemācīties tikai un vienīgi runājot, bet argumentēt – tikai argumentējot!” Respektīvi – runas mākslu mēs kaut kādā mērā varam pielīdzināt lietišķam amatam ko var apgūt tikai nemitīgas prakses rezultātā. Es zinu, ka pirmo reizi runāt auditorijas priekšā vienmēr ir grūti. Taču – atcerēsimies, ka arī mācīties peldēt bija bailīgi, un arī uz velosipēda braukt bija kaut kā jāiemācās. Visbeidzot – arī pirmo reizi „skūpstoties” bija bailes „izgāzties”. Vai tādēļ mēs to visu nedarījām? Ar runas mākslu ir tieši tāpat. Runājiet – un jūs tapsiet sadzirdēti!
| | |
| |
mazais | hmm, zināma situācija. es arī agrāk ilgi nevarēju izdomāt tēmu publiskajai runai. nu, piemēram, tu vari stāstīt par kādu savu ceļojumu ārpus LV, kaut vai arī pa LV. vēl varētu par kkādām valodas problēmām, piemēram, par mīkstinātā r ieviešanu latviešu valodā. tur var daudz info atrast internetā.
protams, vēl var stāstīt arī par kādu grāmatu, bet es nez, vai kāds mūsdienās tādas vēl lasa... man pašai patīk, bet tam neatliek laika. ak jā, var arī par lasīšanas + un -.
ceru, ka kkas derēs. veiksmi!! | | |
| |
KEX | SENĀS ĢRIEĶIJAS KULTŪRA Seno Grieķu pasaules uzskats Nevienā senajā tautā nevar saskatīt tādu uzticību brīvības ideāliem un ticību cilvēka cēlumam kā grieķos. Grieķi cilvēku uzskatīja par visnozīmīgāko būtni visā izplatījumā un neļāvās priesteru un despotu varai. Viņu domāšanas veidu var uzskatīt kā pasaulīgu un racionālu, viņi slavināja neierobežotu zinātkāri un zināšanas cienīja vairāk nekā ticību. Pašos pamatos grieķu pasaules uztvere bija materiālistiska. Tāpēc nav nekāds brīnums, ka grieķu ideāli vislabāk iemiesoti arhitektūras un tēlniecības pieminekļos.
Turp. sk. failaa | | |
| |
kašķīte | Ļoti daudzi ir stāstījuši par tēmu - es un pasaule man apkārt, nu un tur var pastāstīt par visu ko redzi sev apkārt, kādi cilvēki, kādas īpašības, kāds sociālais stāvoklis viņiem, pastāsti par saviem draugiem, par pilsētu kur dzīvo, par to, ko sagaidī no šīs pasaules utml. | | |
| |
hhlady | 1.)Kā apkarot narkotiku izplatību pusaudžu vidū? [pirmais,kas ienāca prātā. :D] :)Es jau pat zinu par ko varētu runāt. ;D | |
| № 25116, Latviešu valoda, 10 klase Sveiki.Man ir jaizdara " Publiska Runa" latvishu valoda. Palidziet izveleties kadu temu. Nekas neiet uz galvu. Riit vajag nodod. " Pasaule un Es tajaa" | | |
| |
Danonki | Pastāsti par cilvēku attiecību pret tumšādainiem un pret cilvēkiem no austrumu zemēm.... | | |
| |
kašķīte | Pasaule un es tajā - stāsti par saviem draugiem, par ģimeni, par to kur dzīvo, kādu redzi Latviju, stāsti kādi ir cilvēki te - kādas īpašības, kāds sociālais stāvoklis, ai cilvēki te ir laimīgi vai nē, kā jūties tu šajā vidē. Pastāsti, ko sagaidi no šīs pasaules, vai varbūt vēlies dživot kaut kur citur. Pastāsti, par ko sapņo - varbūt sapņo dzīvot citur un uz šejieni noraudzīties no malas utml. | | |
| |
hhlady | Atceries,ka ir trīs daļas.ievads,galvenā daļa un nobeigums. Ievadā uzraksti domas par stāstu,otrajā daļā runā par to,ko gribētu mainīt un nobeigumā vienkārši neobeidz sacerējumu.izsaki savu viedokli. :) | |
| № 25291, Latviešu valoda, 10 klase Palīdziet lūdzu latviešu valodā atbildēt uz dažiem ar lietvedību saistītiem jautājumiem! 1. lietvedības procesa pamatuzdevumi, paskaidrojiet sīkāk? 2. lietvedības dienesta struktūra, darbinieku pienākumi? 3. kam ir jābūt norādītam dokumenta dokumenta autora nosaukumā? 4. pārvaldes dokumentu izstrādāšanas tehniskās prasības? 5. dokum. datuma rakstīšanas veidi? 6. dokum. reģistrācijas sistēmas un to saturs? 7. korespondences apstrāde un reģistrācija? 8. lietvedības valoda? | | |
| |
kašķīte | 1.izveidot vienotu sistзmu uzтзmumв ienвkoрo un izejoрo dokumentu apritз.
Turp. sk. failaa | |
| № 25424, Latviešu valoda, 10 klase atvasiniet lietvārdus ar izskaņām -šana, -šanās
pūta,zuda,dzēsa,lauza,krita,svieda,atdzisa,veda,cirta,plīsa,centās,pārvērtās,laidās,lauzās,modās,posās,atgriezās,gāzās,izpletās,atgrūdās
заранее спасибо за помощь=) | | |
| |
chellinja | pūšana, pūšanās zušana, zušanās lauzšana, lauzšanās krišana, krišanās sviešana, sviešanās atdzišana, atdzišanās
| | |
| |
kašķīte | pūta-pūšana-pūšanās,zuda-zušana,dzēsa-dzēšana,lauza-laušana-laušanās,krita-krišana,svieda-sviešana,atdzisa-atdzišana,veda-vešana-vešana,cirta-ciršana,plīsa-plīšanas,centās-cenšanās,pārvērtās-pārvēršanās-pārvēršana,laidās-laišanās-laišana,lauzās-laušanās-laušana,modās-mošanās,posās-pošanās-pošana,atgriezās-atgriešanās-atgriešana,gāzās-gāšanās-gāšana,izpletās-izplešanās-izplešana,atgrūdās-atgrūšanās-atgrūšana | | |
| |
Sentinela | Pūšana, pūšanās, zušana, dzēšana, krišana, sviešana, atdzišana, vešana, ciršana, plīšana, cenšanās, pārvēršana, pārvēršanās, laišanās, laušanās, laušana, mošanās, pošanās, atgratgrūiešanās, gāšanās, gāšana, izplešanās, atgrūšanās. | | |
| |
latvietis | pūšana, zušana, dzēšana, laušana, krišana, sviešana, atdzišana, vešana, ciršana, plīšana, cenšanās, pārvēršanās, laišanās, laušanās, mošanās, pošanās, atgiešanās, gāšana, gāšanās, izplešanās, izplešana, atgrūšanās, atgrūšana...:) Vajadzētu būt pareizi! ;) | | |
| |
angel | pūšana, zušana, dzēšana, laušana, krišana, sviešana, atdzišana, vešana, ciršana, plīšana, cenšanās, pārvēršanās, laišanās, laušanās, mošanās, pošanās, atgriešanās, gāšanās, izplešanās, atgrūšanās | | |
| |
krista | pūšana; pūšanās (vārds zuda ar tādām galotnēm lat.val. nav) dzēšana; dzēšanās laušana; laušanās krišana; krišanās sviešana; (ar - šanās nav) atdzišana; atdzišanās vešana; (ar - šanās nav) ciršana; (ar - šanās nav) plīšana; (ar - šanās nav) (ar - šana nav); cenšanās pārvēršana; pārvēršanās laišana; laišanās lauzšana; lauzšanās (ar - šana nav); mošanās pošana; pošanās atgriezšana: atgriezšanās gāšana; gāšanās izplešana; izplešanās atgrūšana; atgrūšanās | |
| | № 25485, Latviešu valoda, 10 klase Uzrakstīt nelielu sacerējumu uz tēmu: "Visiem cilvēkiem patīk pasakas" 150-200 vārdu.Vajag argumentēt savas domas, izteikt savu viedokli. | | |
| |
Annele | pasakas mums saistās ar bērnību, ar vecāku lasīto vakara pasaciņu pirms miega, pasaku bērnudārzā, vai pavisam citu - pašam savu pasaku. manuprāt, bez pasakām mums nebūtu interesanta dzīve. kaut vai, kā piemēru ņemot bērnus, kas rotaļājoties iejūtas pasaku varoņu lomās. bērni ir atbrīvotāki un savas emocijas, vēlmes pauž darbībā. Pieaugušie reizēm slēpjas, kaunas, ja ir nepieciešams piedalīties kādā pasākumā saistītā ar pasakām. bet ne jau visi! varbūt tie, kas kaunas, bērnībā nav lasījuši vai klausījušies stāstus? bet tas lai paliek viņu ziņā, man galvenais ir nezaudēt bērnišķīgumu sevī! :) | |
|
|